DARČEKOVÉ POUKAZY
Ako to funguje?
1
DARUJTE DARČEKOVÝ
POUKAZ Hodnoty poukazov sú 10 €, 20 € a 50 €.
POUKAZ Hodnoty poukazov sú 10 €, 20 € a 50 €.
2
DO PÁR HODÍN
E-MAILOM 3 - 6 hodín po zakúpení budete mať darčekovú poukážku k dispozícii vo Vašom inboxe.
E-MAILOM 3 - 6 hodín po zakúpení budete mať darčekovú poukážku k dispozícii vo Vašom inboxe.
3
CELÝ ROK NA
PREMYSLENIE Platnosť poukazu je jeden rok odo dňa zakúpenia (dátum je vyznačený na poukaze).
PREMYSLENIE Platnosť poukazu je jeden rok odo dňa zakúpenia (dátum je vyznačený na poukaze).
4
UPLATNITE NA
ČOKOĽVEK Darčekovú poukážku možno využiť na kúpu ľubovolného produktu na našom webe.
ČOKOĽVEK Darčekovú poukážku možno využiť na kúpu ľubovolného produktu na našom webe.
Vybrať si môžete:
Často kladené otázky

- AKO POSTUPOVAŤ, AK CHCEM REKLAMOVAŤ TOVAR?Na tovar zakúpený na www.novesta.sk sa vzťahuje záručná doba 24 mesiacov. Ku každému tovaru je priložená faktúra, ktorá slúži ako záručný doklad. Reklamáciu môžete uplatniť prostredníctvom nášho reklamačného formulára, ktorý si môžete stiahnúť TU. Tovar, ktorý si želáte reklamovať je nutné vopred ohlasiť Call centru (môžete telefonicky na čísle +421 233 006 793 (pondelok - piatok od 9:00 do 16:00) alebo nám pošlite e-mail na adresu: eshop@novesta.sk), kde Vám povedia ako postupovať a v prípade potreby kam presne tovar zaslať spolu s kópiou faktúry (daňového dokladu) a týmto vyplneným reklamačným formulárom. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá, preto neposielajte tovar na dobierku. Reklamovaný tovar posielajte vždy vyčistený. Reklamácie budú vybavené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Celé znenie reklamačného poriadku nájdete TU.
- AKÉ PLATOBNÉ METÓDY SÚ U VÁS DOSTUPNÉ?Objednaný tovar je možné u nás uhradiť: bankovým prevodom, platobnou kartou, PayPalom alebo Vám tovar môžeme zaslať na dobierku (platí iba pre Slovenskú a Českú republiku).
- ZLOŽENIE NOVESTA TENISIEK?Zloženie tenisiek nájdete v popise produktov, na ktorom neustále pracujeme.
- KDE NÁJDEM PREDAJCOV TENISIEK NOVESTA?TU na e-shope máme k dispozícii zoznam predajcov. Odporúčame si vždy vopred overiť u predajcu dostupnosť produktov.
- KDE NOVESTA VYRÁBA SVOJE PRODUKTY?Výrobné závody Novesty siahajú až do tridsiatych rokov minulého storočia, kedy slávny obuvník Jan Antonín Baťa otvoril svoju novú továreň v malom mestečku uprostred Slovenska – v Partizánskom. Tu vyrába Novesta dodnes.
- AKÁ JE SPRÁVNA VEĽKOSŤ NOVESTA TOPÁNOK?Výber správnej veľkosti topánok je základ úspešného nákupu. Topánky Novesta sedia ako väčšina topánok, odporúčame vybrať Vašu štandardnú veľkosť. Tabuľku veľkostí Novesta produktov nájdete TU.
- AKÉ SPÔSOBY DORUČENIA PONÚKATE?Tovar na Slovensku doručujeme kuriérom GLS alebo Packetou - spravidla do 72 hodín od expedovania zásielky.
- AKÉ SÚ POPLATKY ZA DORUČENIE KURIÉROM V RÁMCI SLOVENSKA?Packeta (výdajné miesta) 2,99 €
Packeta (doručenie-adresa) 3.80 €
GLS kuriér (doručenie-adresa) 3,99 € - JE MOŽNÉ ZÍSKAŤ DOPRAVU ZADARMO?Áno, pri objednávke nad 100€ máte doručenie na výdajné miesta Packeta v rámci Slovenska zadarmo. V prípade úhrady tovaru prostredníctvom dobierky je ale VŽDY pripočítaná čiastka 1.5€. V prípade platby kartou, Paypalom alebo prevodom nebudete platiť nič.
- AKO POSTUPOVAŤ PRI VRÁTENÍ TOVARU?1. Vždy máte právo odstúpiť od kúpy do 14 dní, a to bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie sa začína dňom doručenia posledného tovaru z Vašej objednávky.
2. Vyplňte online formulár na odstúpenie od zmluvy (ReturnDocument) (nezabudnite vyplňte dôvod vrátenia, ktorý najlepšie vystihuje, prečo tovar vraciate). Formulár TU.
3. Nenosený a nepoužitý tovar vložte do pôvodnej škatule spolu s vyplneným a vytlačeným formulárom. Krabicu vhodne zabaľte, aby pri preprave nedošlo k jej poškodeniu či poškodeniu jej obsahu. K tomuto účelu najlepšie poslúži obalová fólia, papier, igelitová taška či väčšia krabica. (Neprelepujte prosím originálnu krabicu od topánok, ktorú by ste tým znehodnotili!). Upozorňujeme, že formulár na odstúpenie od zmluvy (ReturnDocument) musí byť vždy priložený k tovaru. Uistite sa, že ste vo formulári uviedli aj číslo účtu (v tvare IBAN) pre finančné náhrady za vrátenie tovaru - platí iba pri vrátení tovaru plateného na dobierku.
4. Zašlite tovar na adresu:
EXPANDECO - NOVESTA
Fraňa Kráľa 16
966 81 Žarnovica,
Slovenská republika
5. V žiadnom prípade neposielajte tovar na dobierku. V takom prípade nebude tovar prevzatý! (Odporúčame zaslať tovar napríklad doporučene a poistiť na cenu tovaru). Náklady spojené so zaslaním tovaru späť na našu vyššie uvedenú adresu hradí vždy zákazník.
6. Po prijatí zásielky a kontrole tovaru Vám vrátime na vami uvedený účet peniaze za tovar. DÔLEŽITÉ: Ako už bolo spomenuté, kupujúci/zákazník zaplatí/znáša všetky náklady na dopravu súvisiace s vrátením tovaru.
Dôležité informácie:
1. Produkt, ktorý vraciate nesmie byť nosený, zničený či opotrebovaný.
2. Náklady za odoslanie produktu hradí zákazník.
3. Najčastejším dôvodom vrátenia je nesprávne zvolená veľkosť obuvi, preto Vám odporúčame si pozrieť našu tabuľku veľkostí TU. - AKÚ PLATNOSŤ MÁ POUKAZ NOVESTA?Darčekový poukaz je platný jeden rok odo dňa zakúpenia (dátum je vyznačený na karte), po uplynutí, ktorého sa darčekový poukaz stáva neplatným.
- AKO POUKÁŽKU POUŽIŤ?Na poukážke je uvedený kód, ktorý obdarovaný zadá v nákupnom košíku v políčku určenom na kódy a hodnota poukážky bude odpočítaná z ceny jeho nákupu.
- AKO NAMERAŤ SPRÁVNU VEĽKOSŤ?Pokiaľ si nie ste istí, akú veľkosť tenisiek NOVESTA zvoliť, postupujte nasledovne:
1. Zoberte si topánky, ktoré nosíte a dobre vám sedia.
2. Vyberte z nich stielku (vložku) a postavte sa na ňu. Chodidlo nesmie zo žiadnej strany prečnievať - stielka musí byť dlhšia ako chodidlo.
3. Odmerajte vzdialenosť od A po B, nameranú dĺžku si nájdite v našej veľkostnej tabuľke a vyberte si správnu veľkosť.
4. Ak ste medzi dvomi veľkosťami, čísla je potrebné zaokrúhľovať smerom nahor.
5. Nikdy nezabúdajte, že chodidlo musí mať v topánke priestor.
PRÍKLAD
Chcete si kúpiť model Star Master. Vytiahli ste si z vašich topánok stielku a namerali ste dĺžku 259 mm = 25,9 cm. Vo veľkostnej tabuľke pri teniskách Star Master nájdete nasledovné údaje: 38 = 257 mm a 39 = 261 mm. V tomto prípade si vyberiete veľkosť 39, keďže je potrebné vždy zaokrúhľovať smerom nahor. Rovnako budete postupovať pri iných modeloch. Ak by ste si chceli kúpiť model Itoh, tak pri rovnakej dĺžke = 259 mm = 25,9 cm, by ste si vybrali veľkosť 40. POZOR: Každý model NOVESTA má svoju vlastnú veľkostnú tabuľku. - ČO VŠETKO MÔŽETE UHRADIŤ POUKAZOM?Darčekovú poukážku možno využiť na kúpu ľubovolného produktu na našom e-shope www.novesta.sk, www.gonovesta.com, de.gonovesta.com. Hodnotu poukážky nemožno deliť do viacerých nákupov. Poukaz musí byť vyčerpaný v plnej výške, prípadný rozdiel nie je zákazníkom vyplácaný. Poukaz sa vzťahuje aj na úhradu poplatkov za dopravu a iných služieb. Poukaz je možné využiť iba na nákup v e-shope. UPOZORNENIE: Poukaz nie je možné uplatniť za účelom nákupu nového darčekového poukazu.
- KÚPIL SOM NOVESTA TENISKY INDE, AKO ICH VRÁTIŤ?Ak ste si kúpili tovar inde (NIE na našom e-shope), obráťte sa priamo na konkrétneho predajcu, keďže každý z nich má svoje vlastné podmienky vrátenia tovaru a peňazí (platí aj pri reklamácii). Tovar zakúpený mimo nášho e-shopu nie je môžné vrátiť u nás.
- KDE SI MÔŽEM STIAHNUŤ FORMULÁR PRE VRÁTENIE TOVARU?Formulár pre vrátenie tovaru si môžete stiahnuť TU.
- AKÁ JE LEHOTA NA VRÁTENIE TOVARU?Nepoškodený a nepoužívaný tovar je možné vrátiť v originálnom nepoškodenom obale do 14 dní od doručenia.
- ZASIELATE TOVAR AJ NA DOBIERKU?Áno, tovar zasielame aj na dobierku v rámci Slovenska a do Českej republiky. Dobierka je spoplatnená čiastkou 1.5 €.
- AKO MÔŽEM ZAPLATIŤ KURIÉROVI, KEĎ SI VYBERIEM PLATBU NA DOBIERKU?Platba na dobierku sa vykonáva pri prevzatí balíka zástupcovi prepravnej spoločnosti. Pred doručením objednávky k vám domov, dostanete správu o tom, či je možné kuriérovi zaplatiť kartou. Ak sa rozhodnete zaplatiť hotovosťou, odporúčame, aby ste mali pripravenú presnú sumu objednávky (nie je to však povinné).
- KTO PLATÍ NÁKLADY ZA DOPRAVU PRI VRÁTENÍ TOVARU?Vezmite prosím na vedomie, že všetky náklady spojené s vrátením tovaru sú zodpovednosťou zákazníka, pokiaľ sa nejedná o uznanú reklamáciu. Náklady na spiatočnú dopravu sú na náklady zákazníka a sú nevratné.
- NA AKÚ ADRESU MÁM POSLAŤ TOVAR, KTORÝ CHCEM VRÁTIŤ?Adresu nájdete na predtlačnom formulári na vrátenie tovaru. Tovar prosím odošlite na adresu:
EXPANDECO - NOVESTA
Fraňa Kráľa 16
966 81 Žarnovica
Slovenská republika
Poprípade kontaktujte našu zákaznícku podporu a radi Vám poradia:
telefonicky na čísle +421 233 006 793 (pondelok – piatok od 9:00 do 16:00),
alebo e-mailom na eshop@novesta.sk. - POSIELATE ZÁSIELKY AJ MIMO SLOVENSKA?Áno, posielame. Viac informácií o konkrétnej sume za doručenie mimo Slovenska nájdete na našich e-shopoch:
Česká republika: www.novesta.cz
Európa a svet: www.gonovesta.com - AKÝ JE ROZDIEL MEDZI DARČEKOVÝM POUKAZOM A ZĽAVOVÝM KUPÓNOM?Zľavové kupóny (promo kódy) sú poskytované zákazníkom ako odmena v rámci akcií a súťaží. Na rozdiel od darčekových poukazov nie je možné zľavové kupóny zakúpiť.
- KÚPIL SOM NOVESTA TENISKY INDE, AKO ICH REKLAMOVAŤ?Ak ste si kúpili tovar inde (NIE na našom e-shope), obráťte sa priamo na konkrétneho predajcu, keďže každý z nich má svoje vlastné podmienky pri reklamácii. Tovar zakúpený mimo nášho e-shopu nie je môžné reklamovať u nás.
- AKO VYBRAŤ/ZMERAŤ VEĽKOSŤ?Najpresnejšie meranie dosiahnete, ak topánky vyskúšate osobne u niektorého predajcu značky Novesta. Pri kúpe prvého páru topánok značky Novesta skúste niektoré z našich predajných miesta na Slovensku alebo vo svete, kde Vám vždy veľmi radi poradia – komplet zoznam predajcov nájdete TU.
- JE NOVESTA EKOLOGICKÁ?Naším poslaním je vyrábať obuv v súlade s najvyššími environmentálnymi štandardmi. To je dôvod, prečo používame certifikované materiály, ako sú prírodný kaučuk, 100% bavlna a ľan. Tieto materiály nám umožňujú vyrábať vysoko kvalitnú, nezávadnú a ekologickú obuv.
- STE MEDZI DVOMI VEĽKOSŤAMI?Ak ste ale medzi dvomi veľkosťami, odporúčame pri Star Master and Star Dribble vybrať menšiu veľkosť a pri ostatných modeloch väčšiu veľkosť.
- JE NOVESTA VEGÁNSKA?Veľká časť produktov Novesta je vegánska. Všetky produkty, ktoré sú vegánske (schválené organizáciou PETA) majú symbol vegánske (PETA approved) pri popise produktu.
- AKO MÔŽEM ZMENIŤ/ ZRUŠIŤ OBJEDNÁVKU?V prípade, že si prajete zmeniť/ zrušiť Vašu objednávku, prosím bezodkladne kontaktujte našu zákaznícku podporu, ktorej stačí uviesť číslo objednávky a požiadavku za Vás ochotne vybaví.
- telefonicky na čísle +421 233 006 793 (pondelok – piatok od 9:00 do 16:00),
- alebo e-mailom na eshop@novesta.sk. - VRÁTENIE PEŇAZÍ PRI PLATBE DARČEKOVÝMI POUKAZMI?Ak chcete vrátiť tovar, za ktorý ste zaplatili s použitím len darčekových poukazov Novesta, bude Vám zaslaný nový elektronický darčekový poukaz (prípadne obnovený starý), aj keď ste platili s tlačenou darčekovou kartou (poukazom). Inštrukcie k vrátenému "kreditu" dostanete emailom. Ak ste použili kombináciu rôznych spôsobov platby, v prvom rade Vám budú prostriedky vrátené prostredníctvom darčekového poukazu. Napríklad, ak ste použili kombináciu darčekového poukazu a kreditnej karty. Vrátená suma bude najprv pripočítaná na darčekový poukaz. Zvyšok bude vrátený na kreditnú kartu, ktorú ste použili v čase nákupu. Príklad: Ak ste objednali tovar za 400 € (200 € ste zaplatili darčekovou kartou a 200 € kreditnou kartou) a následne vrátite tovar v hodnote 300 €, sumu 200 € dostanete vo forme darčekového poukazu a 100 € na kreditnú kartu, ktorú ste použili pri nákupe.
- AKO SEDIA TENISKY NOVESTA?Tenisky NOVESTA sedia ako väčšina topánok, preto vám odporúčame vybrať vašu štandardnú veľkosť.
- ČO AK NESTIHNETE POUKAZ VYUŽIŤ?Nevyužitý darčekový poukaz NIE JE možné vymeniť za nový, ani nie je možné ho čiastočne alebo úplne vymeniť za hotovosť alebo predĺžiť jeho platnosť.
- NESPRÁVNA VEĽKOSŤ ALEBO FARBA?Bez obáv, vrátenie tovaru je možné do 14 dní od kúpy tovaru.
- MÔŽEM TOVAR VYMENIŤ?Nie, možnosť vymeniť tovar zakúpený v našom online obchode neponúkame. Ak chcete inú farbu alebo veľkosť, najjednoduchšie je nám nechcené kúsky vrátiť a následne zadať novú objednávku (s tovarom a veľkosťami, ktoré Vám budú sedieť). Vrátenie tovaru do nášho skladu zvyčajne trvá niekoľko dní. My následne Vašu vrátenú objednávku spracujeme a peniaze Vám vrátime podľa Vami zvoleného spôsobu platby (uvedené vo formulári) do 14 dní od prijatia zásielky.
- VYRÁBA NOVESTA Z CERTIFIKOVANÝCH MATERIÁLOV?Áno, vyrábame z certifikovaných materiálov. Certifikáty si viete pozrieť TU
- KDE NÁJDEM VAŠE OBCHODNÉ PODMIENKY?Celé znenie nájdete TU.
- PREČO TOVAR NEVYMIEŇATE?Snažíme sa zrýchliť služby pre našich zákazníkov a keďže si želáte mať objednané topánky čo najrýchlejšie doma, tak tovar nevymieňame, výlučne vraciame peniaze za vrátený tovar. Pokiaľ si prajete inú veľkosť alebo farbu, nie je nič jednoduchšie, než si vytvoriť na www.novesta.sk novú objednávku a tovar máte za pár dní u Vás doma.
- KDE SA DOZVIEM O NOVINKÁCH?Odporúčame sledovať naše sociálne siete: Instagram, Facebook, Youtube, LinkedIN alebo Pinterest.
- SUMÁR DÔLEŽITÝCH INFORMÁCIÍ K POUKAZOM.Darčekovú poukážku si môžete nechať zaslať na zvolenú adresu.
Elektronickú darčekovú poukážku si môžete nechať zaslať na Vami zvolenú emailovú adresu.
Darčekový poukaz je možné použiť výlučne na nákup v e-shope www.novesta.sk.
Darčekový poukaz je platný jeden rok odo dňa zakúpenia (dátum je vyznačený na karte).
Poukaz nie je možné vyplatiť alebo vymeniť za hotovosť. Tiež nie je možné ich použiť na nákup ďalších darčekových kariet.
Hodnotu poukážky nemožno deliť do viacerých nákupov. Poukaz musí byť vyčerpaný v plnej výške, prípadný rozdiel nie je zákazníkom vyplácaný. V prípade straty, krádeže alebo ukončenia platnosti poukazu nie je možné vyplatiť časť ani celú sumu zostatku. - MÁTE V PONUKE DOPLNKY NOVESTA?Áno, v ponuke doplnkov k teniskám nájdete šnúrky do topánok v mnohých farbách, drevené obuváky, stielky do modelov Star Master a Star Dribble. Novinkou je ručne odlievaná sviečka zo 100 % sójového vosku s dreveným knôtom, ktorú sme pre vás pripravili v súlade s našimi hlavnými princípmi, ktorými sú udržateľnosť, lokálna výroba a ekológia.
- KDE SI MÔŽEM STIAHNUŤ REKLAMAČNÝ FORMULÁR?Reklamačný formulár si môžete stiahnuť TU.
- AKO ČISTIŤ BAVLNENÉ TENISKY?Najšetrnejším spôsobom je ručné ošetrenie, pri ktorom tenisky namočíte do vody s mydlom, aby ste sa zbavili najväčšej nečistoty. V oblastiach, ktoré boli najviac znečistené ich očistite veľmi jemne kefou, potom opláchnite pod tečúcou vodou a vyžmýkajte nadmernú vlhkosť. Vždy odporúčame odstrániť šnúrky a stielky z topánok a čistiť každú tenisku samostatne. Pranie v práčke pri väčšine druhov obuvi NEODPORÚČAME. Ak sa pre túto možnosť i napriek tomu rozhodnete, dôkladne zvážte program, ktorý vyberiete (NIKDY neperte pri teplote presahujúcej 30 stupňov Celzia). Vždy voľte jemné pranie, najlepšie s najnižšou rýchlosťou odstreďovania a otáčok. Tenisky odporúčame tiež vložiť do vrecka na bielizeň, aby ste ich chránili pred poškodením. Biele podrážky je ideálne čistiť špeciálnym prostriedkom a starou zubnou kefkou. Vďaka takýmto ošetreniam budú vaše tenisky vyzerať dlho ako nové.
- AKO SA STARAŤ O BIELE TENISKY?Aby vaše tenisky zostali čo najdlhšie biele, môžete zainvestovať do špeciálnych prípravkov dostupných na trhu, ktoré vám pomôžu zbaviť sa nečistôt a obnoviť vzhľad vašich tenisiek. Najznámejšia je biela pasta na topánky, ktorú si môžete zakúpiť v obchodoch s topánkami, alebo online. POZOR, nie všetky tenisky môžu byť ošetrené takýmto prostriedkom. V internetových obchodoch nájdete často špeciálne perá a iné prostriedky, ktoré obnovia farbu bielych podrážok. Najlepšie však funguje, keď sa vyhnete sa ich noseniu za nepriaznivého počasia.
- AKO ČISTIŤ SEMIŠOVÉ TENISKY?Každý dotyk zanecháva na semiši stopy, a preto je ošetrenie semišovej tenisky veľmi špecifické. Semiš nemá rád nadmernú vlhkosť, prach, piesok a blato. Odporúčame vyhnúť sa styku tenisiek s týmito materiálmi, ak chcete aby vám tenisky vydržali čo najdlhšie. Platí staré dobré pravidlo - prevencia je zlatým prostriedkom na udržanie vzhľadu vašich tenisiek. Vyhýbajte sa akýmkoľvek odreninám alebo škvrnám, ktoré sa zo semišu odstránia ťažšie než z bavlny alebo iných materiálov. Semišové tenisky by nemali byť často vystavované priamemu slnečnému žiareniu, pretože to spôsobuje blednutie hornej časti tenisky, a tiež ich neodporúčame nosiť do vlhkého prostredia. Semišové tenisky NIKDY neperte v práčke. Dôrazne odporúčame semišové tenisky naimpregnovať už pred prvým použitím. Inštrukcie k postupu a vhodný impregnačný prostriedok ľahko získate v akejkoľvek predajni s obuvou. Väčšina prípravkov na ochranu a starostlivosť o semiš je dostupná v spreji, a zároveň si môžete kúpiť špeciálnu kefu na čistenie semišu. Je špecifická tým, že na jednej strane má upravené štetinky a na druhej strane gumené štetinky. Po naimpregnovaní tenisky odložte na vzdušné miesto, aby dobre vyschli. Treba si uvedomiť, že ani dobrá impregnácia nie je schopná zaručiť 100 % ochranu proti znečisteniu semišových tenisiek.
- A ČO ČISTENIE KOŽENÝCH A GUMENÝCH TOPÁNIEK?Pri čistení kožených a gumených tenisiek platí najjednoduchšia technika čistenia, a to mäkkou navlhčenou hubkou. V prvom kroku tenisky zbavíme hrubých nečistôt. Vždy používajte vlhkú handričku na povrch tenisiek a kefu na znečistenú podošvu. V prípade koženej podošvy, tenisky nikdy nenamáčajte, iba pretrite vlhkou handričkou a použite špeciálny prípravok na čistenie koženej podošvy. Následne je nutné tenisky naimpregnovať prostriedkami, ktoré chránia tenisky proti vlhkosti a znečisteniu. Môžete impregnovať každý povrch tenisky, okrem lakovanej kože. Starostlivosť o tenisky je vždy nutné prispôsobiť povrchovému materiálu. Koženú a gumenú obuv NIKDY neperte v práčke.
- AKÁ JE NAJLEPŠIA UNIVERZÁLNA FORMA ČISTENIA TENISIEK?Najbezpečnejšou voľbou je vždy využitie služieb renomovanej čistiarne alebo rúk odborníka. Existuje množstvo spoločností, ktoré sa zaoberajú čistením nielen textilu, ale aj topánok. Môžete tam nielen vyčistiť svoje tenisky a čižmy, ale dať im tiež nový vzhľad. Je to skvelá voľba pre zaneprázdnených ľudí, a tiež pre tých, ktorí nemajú trpezlivosť a chuť čistiť tenisky doma.
- DOMÁCA STAROSTLIVOSŤ?Ďalšou možnosťou ako vyčistiť pár tenisiek, je použitím vlastných rúk. Je veľmi dôležité na úvod rozlíšiť materiál, z ktorého sú tenisky vyrobené, pretože každý materiál si vyžaduje špecifický spôsob ošetrenia, čistenia a sušenia. Medzi základné rozdelenie našich materiálov patrí: Semišová obuv Kožená obuv Gumená obuv Textilná obuv
- MÔŽU SA PRAŤ VŠETKY TENISKY NOVESTA?Nie. Pranie tenisiek sa netýka semišových tenisiek, tenisiek z vlny, ani kožených, koženkových a menčestrových tenisiek. Uvedené tenisky sa za žiadnych okolností nesmú prať – pranie by takéto tenisky úplne znehodnotilo a museli by ste ich vyhodiť.
- KTORÉ MODELY SA TEDA NESMÚ PRAŤ?Dôrazne neodporúčame prať modely tenisiek Marathon, Itoh, Chelsea, Star Chukka, Rubber Sneaker, Kiddo, German Trainer-GAT. Pri modeloch Star Master a Star Dribble je možné prať tieto tenisky jedine, ak sú zhotovené zo 100 % bavlny.
- AKO SUŠIŤ TENISKY?Osobitný dôraz pri starostlivosti o tenisky kladieme na proces ich sušenia. Nikdy nevystavujte tenisky priamemu slnečnému žiareniu, a nikdy ich neumiestňujte priamo pod radiátor alebo iný tepelný ohrievač. Priamym vplyvom tepla a slnka totiž môže dôjsť deformácii tenisiek alebo vplyvom silného slnečného žiarenia môžu tenisky vyblednúť, príp. úplne zmeniť farbu. Odporúčame vložiť do vnútra tenisiek bezfarebný papier (príp. naplniť tenisky zvinutými novinami), ktorý absorbuje vlhkosť a nezabudnite uložiť tenisky v suchej teplej miestnosti (nechajte vyschnúť pri izbovej teplote). Sušenie bude trvať dlhšie, ale môžete si byť istí, že tvar a farba vašich obľúbených tenisiek zostanú nepoškodené.
- MÔŽEM SUŠIŤ TENISKY V SUŠIČKE?MÔŽEM SUŠIŤ TENISKY V SUŠIČKE?
- DÔLEŽITÉ INFORMÁCIEPranie v práčke pri väčšine druhov tenisiek NEODPORÚČAME, pri niektorých modeloch je pranie v práčke úplne VYLÚČENÉ (konkrétne pri modeloch Marathon, Itoh, German Trainer-GAT, Rubber Sneakers, Chelsea, Kiddo, Star Chukka).
- AKO NAMERAŤ SPRÁVNU VEĽKOSŤ?Pokiaľ si nie ste istí, akú veľkosť tenisiek NOVESTA zvoliť, postupujte nasledovne:
1. Zoberte si topánky, ktoré nosíte a dobre vám sedia.
2. Vyberte z nich stielku (vložku) a postavte sa na ňu. Chodidlo nesmie zo žiadnej strany prečnievať - stielka musí byť dlhšia ako chodidlo.
3. Odmerajte vzdialenosť od A po B, nameranú dĺžku si nájdite v našej veľkostnej tabuľke a vyberte si správnu veľkosť.
4. Ak ste medzi dvomi veľkosťami, čísla je potrebné zaokrúhľovať smerom nahor.
5. Nikdy nezabúdajte, že chodidlo musí mať v topánke priestor.
PRÍKLAD
Chcete si kúpiť model Star Master. Vytiahli ste si z vašich topánok stielku a namerali ste dĺžku 259 mm = 25,9 cm. Vo veľkostnej tabuľke pri teniskách Star Master nájdete nasledovné údaje: 38 = 257 mm a 39 = 261 mm. V tomto prípade si vyberiete veľkosť 39, keďže je potrebné vždy zaokrúhľovať smerom nahor. Rovnako budete postupovať pri iných modeloch. Ak by ste si chceli kúpiť model Itoh, tak pri rovnakej dĺžke = 259 mm = 25,9 cm, by ste si vybrali veľkosť 40. POZOR: Každý model NOVESTA má svoju vlastnú veľkostnú tabuľku. - AKÁ JE SPRÁVNA VEĽKOSŤ NOVESTA TOPÁNOK?Výber správnej veľkosti topánok je základ úspešného nákupu. Topánky Novesta sedia ako väčšina topánok, odporúčame vybrať Vašu štandardnú veľkosť. Tabuľku veľkostí Novesta produktov nájdete TU.
- AKO VYBRAŤ/ZMERAŤ VEĽKOSŤ?Najpresnejšie meranie dosiahnete, ak topánky vyskúšate osobne u niektorého predajcu značky Novesta. Pri kúpe prvého páru topánok značky Novesta skúste niektoré z našich predajných miesta na Slovensku alebo vo svete, kde Vám vždy veľmi radi poradia – komplet zoznam predajcov nájdete TU.
- AKO SEDIA TENISKY NOVESTA?Tenisky NOVESTA sedia ako väčšina topánok, preto vám odporúčame vybrať vašu štandardnú veľkosť.
- STE MEDZI DVOMI VEĽKOSŤAMI?Ak ste ale medzi dvomi veľkosťami, odporúčame pri Star Master and Star Dribble vybrať menšiu veľkosť a pri ostatných modeloch väčšiu veľkosť.
- NESPRÁVNA VEĽKOSŤ ALEBO FARBA?Bez obáv, vrátenie tovaru je možné do 14 dní od kúpy tovaru.
- MÔŽEM TOVAR VYMENIŤ?Nie, možnosť vymeniť tovar zakúpený v našom online obchode neponúkame. Ak chcete inú farbu alebo veľkosť, najjednoduchšie je nám nechcené kúsky vrátiť a následne zadať novú objednávku (s tovarom a veľkosťami, ktoré Vám budú sedieť). Vrátenie tovaru do nášho skladu zvyčajne trvá niekoľko dní. My následne Vašu vrátenú objednávku spracujeme a peniaze Vám vrátime podľa Vami zvoleného spôsobu platby (uvedené vo formulári) do 14 dní od prijatia zásielky.
- PREČO TOVAR NEVYMIEŇATE?Snažíme sa zrýchliť služby pre našich zákazníkov a keďže si želáte mať objednané topánky čo najrýchlejšie doma, tak tovar nevymieňame, výlučne vraciame peniaze za vrátený tovar. Pokiaľ si prajete inú veľkosť alebo farbu, nie je nič jednoduchšie, než si vytvoriť na www.novesta.sk novú objednávku a tovar máte za pár dní u Vás doma.
- AKO POSTUPOVAŤ PRI VRÁTENÍ TOVARU?1. Vždy máte právo odstúpiť od kúpy do 14 dní, a to bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie sa začína dňom doručenia posledného tovaru z Vašej objednávky.
2. Vyplňte online formulár na odstúpenie od zmluvy (ReturnDocument) (nezabudnite vyplňte dôvod vrátenia, ktorý najlepšie vystihuje, prečo tovar vraciate). Formulár TU.
3. Nenosený a nepoužitý tovar vložte do pôvodnej škatule spolu s vyplneným a vytlačeným formulárom. Krabicu vhodne zabaľte, aby pri preprave nedošlo k jej poškodeniu či poškodeniu jej obsahu. K tomuto účelu najlepšie poslúži obalová fólia, papier, igelitová taška či väčšia krabica. (Neprelepujte prosím originálnu krabicu od topánok, ktorú by ste tým znehodnotili!). Upozorňujeme, že formulár na odstúpenie od zmluvy (ReturnDocument) musí byť vždy priložený k tovaru. Uistite sa, že ste vo formulári uviedli aj číslo účtu (v tvare IBAN) pre finančné náhrady za vrátenie tovaru - platí iba pri vrátení tovaru plateného na dobierku.
4. Zašlite tovar na adresu:
EXPANDECO - NOVESTA
Fraňa Kráľa 16
966 81 Žarnovica,
Slovenská republika
5. V žiadnom prípade neposielajte tovar na dobierku. V takom prípade nebude tovar prevzatý! (Odporúčame zaslať tovar napríklad doporučene a poistiť na cenu tovaru). Náklady spojené so zaslaním tovaru späť na našu vyššie uvedenú adresu hradí vždy zákazník.
6. Po prijatí zásielky a kontrole tovaru Vám vrátime na vami uvedený účet peniaze za tovar. DÔLEŽITÉ: Ako už bolo spomenuté, kupujúci/zákazník zaplatí/znáša všetky náklady na dopravu súvisiace s vrátením tovaru.
Dôležité informácie:
1. Produkt, ktorý vraciate nesmie byť nosený, zničený či opotrebovaný.
2. Náklady za odoslanie produktu hradí zákazník.
3. Najčastejším dôvodom vrátenia je nesprávne zvolená veľkosť obuvi, preto Vám odporúčame si pozrieť našu tabuľku veľkostí TU. - MÔŽEM TOVAR VYMENIŤ?Nie, možnosť vymeniť tovar zakúpený v našom online obchode neponúkame. Ak chcete inú farbu alebo veľkosť, najjednoduchšie je nám nechcené kúsky vrátiť a následne zadať novú objednávku (s tovarom a veľkosťami, ktoré Vám budú sedieť). Vrátenie tovaru do nášho skladu zvyčajne trvá niekoľko dní. My následne Vašu vrátenú objednávku spracujeme a peniaze Vám vrátime podľa Vami zvoleného spôsobu platby (uvedené vo formulári) do 14 dní od prijatia zásielky.
- AKO POUKÁŽKU POUŽIŤ?Na poukážke je uvedený kód, ktorý obdarovaný zadá v nákupnom košíku v políčku určenom na kódy a hodnota poukážky bude odpočítaná z ceny jeho nákupu.
- AKÚ PLATNOSŤ MÁ POUKAZ NOVESTA?Darčekový poukaz je platný jeden rok odo dňa zakúpenia (dátum je vyznačený na karte), po uplynutí, ktorého sa darčekový poukaz stáva neplatným.
- ČO VŠETKO MÔŽETE UHRADIŤ POUKAZOM?Darčekovú poukážku možno využiť na kúpu ľubovolného produktu na našom e-shope www.novesta.sk, www.gonovesta.com, de.gonovesta.com. Hodnotu poukážky nemožno deliť do viacerých nákupov. Poukaz musí byť vyčerpaný v plnej výške, prípadný rozdiel nie je zákazníkom vyplácaný. Poukaz sa vzťahuje aj na úhradu poplatkov za dopravu a iných služieb. Poukaz je možné využiť iba na nákup v e-shope. UPOZORNENIE: Poukaz nie je možné uplatniť za účelom nákupu nového darčekového poukazu.
- ČO AK NESTIHNETE POUKAZ VYUŽIŤ?Nevyužitý darčekový poukaz NIE JE možné vymeniť za nový, ani nie je možné ho čiastočne alebo úplne vymeniť za hotovosť alebo predĺžiť jeho platnosť.
- VRÁTENIE PEŇAZÍ PRI PLATBE DARČEKOVÝMI POUKAZMI?Ak chcete vrátiť tovar, za ktorý ste zaplatili s použitím len darčekových poukazov Novesta, bude Vám zaslaný nový elektronický darčekový poukaz (prípadne obnovený starý), aj keď ste platili s tlačenou darčekovou kartou (poukazom). Inštrukcie k vrátenému "kreditu" dostanete emailom. Ak ste použili kombináciu rôznych spôsobov platby, v prvom rade Vám budú prostriedky vrátené prostredníctvom darčekového poukazu. Napríklad, ak ste použili kombináciu darčekového poukazu a kreditnej karty. Vrátená suma bude najprv pripočítaná na darčekový poukaz. Zvyšok bude vrátený na kreditnú kartu, ktorú ste použili v čase nákupu. Príklad: Ak ste objednali tovar za 400 € (200 € ste zaplatili darčekovou kartou a 200 € kreditnou kartou) a následne vrátite tovar v hodnote 300 €, sumu 200 € dostanete vo forme darčekového poukazu a 100 € na kreditnú kartu, ktorú ste použili pri nákupe.
- AKÝ JE ROZDIEL MEDZI DARČEKOVÝM POUKAZOM A ZĽAVOVÝM KUPÓNOM?Zľavové kupóny (promo kódy) sú poskytované zákazníkom ako odmena v rámci akcií a súťaží. Na rozdiel od darčekových poukazov nie je možné zľavové kupóny zakúpiť.
- SUMÁR DÔLEŽITÝCH INFORMÁCIÍ K POUKAZOM.Darčekovú poukážku si môžete nechať zaslať na zvolenú adresu.
Elektronickú darčekovú poukážku si môžete nechať zaslať na Vami zvolenú emailovú adresu.
Darčekový poukaz je možné použiť výlučne na nákup v e-shope www.novesta.sk.
Darčekový poukaz je platný jeden rok odo dňa zakúpenia (dátum je vyznačený na karte).
Poukaz nie je možné vyplatiť alebo vymeniť za hotovosť. Tiež nie je možné ich použiť na nákup ďalších darčekových kariet.
Hodnotu poukážky nemožno deliť do viacerých nákupov. Poukaz musí byť vyčerpaný v plnej výške, prípadný rozdiel nie je zákazníkom vyplácaný. V prípade straty, krádeže alebo ukončenia platnosti poukazu nie je možné vyplatiť časť ani celú sumu zostatku. - AKÝ JE ROZDIEL MEDZI DARČEKOVÝM POUKAZOM A ZĽAVOVÝM KUPÓNOM?Zľavové kupóny (promo kódy) sú poskytované zákazníkom ako odmena v rámci akcií a súťaží. Na rozdiel od darčekových poukazov nie je možné zľavové kupóny zakúpiť.
- VRÁTENIE PEŇAZÍ PRI PLATBE DARČEKOVÝMI POUKAZMI?Ak chcete vrátiť tovar, za ktorý ste zaplatili s použitím len darčekových poukazov Novesta, bude Vám zaslaný nový elektronický darčekový poukaz (prípadne obnovený starý), aj keď ste platili s tlačenou darčekovou kartou (poukazom). Inštrukcie k vrátenému "kreditu" dostanete emailom. Ak ste použili kombináciu rôznych spôsobov platby, v prvom rade Vám budú prostriedky vrátené prostredníctvom darčekového poukazu. Napríklad, ak ste použili kombináciu darčekového poukazu a kreditnej karty. Vrátená suma bude najprv pripočítaná na darčekový poukaz. Zvyšok bude vrátený na kreditnú kartu, ktorú ste použili v čase nákupu. Príklad: Ak ste objednali tovar za 400 € (200 € ste zaplatili darčekovou kartou a 200 € kreditnou kartou) a následne vrátite tovar v hodnote 300 €, sumu 200 € dostanete vo forme darčekového poukazu a 100 € na kreditnú kartu, ktorú ste použili pri nákupe.
- ČO VŠETKO MÔŽETE UHRADIŤ POUKAZOM?Darčekovú poukážku možno využiť na kúpu ľubovolného produktu na našom e-shope www.novesta.sk, www.gonovesta.com, de.gonovesta.com. Hodnotu poukážky nemožno deliť do viacerých nákupov. Poukaz musí byť vyčerpaný v plnej výške, prípadný rozdiel nie je zákazníkom vyplácaný. Poukaz sa vzťahuje aj na úhradu poplatkov za dopravu a iných služieb. Poukaz je možné využiť iba na nákup v e-shope. UPOZORNENIE: Poukaz nie je možné uplatniť za účelom nákupu nového darčekového poukazu.
- JE NOVESTA EKOLOGICKÁ?Naším poslaním je vyrábať obuv v súlade s najvyššími environmentálnymi štandardmi. To je dôvod, prečo používame certifikované materiály, ako sú prírodný kaučuk, 100% bavlna a ľan. Tieto materiály nám umožňujú vyrábať vysoko kvalitnú, nezávadnú a ekologickú obuv.
- AKO MÔŽEM ZMENIŤ/ ZRUŠIŤ OBJEDNÁVKU?V prípade, že si prajete zmeniť/ zrušiť Vašu objednávku, prosím bezodkladne kontaktujte našu zákaznícku podporu, ktorej stačí uviesť číslo objednávky a požiadavku za Vás ochotne vybaví.
- telefonicky na čísle +421 233 006 793 (pondelok – piatok od 9:00 do 16:00),
- alebo e-mailom na eshop@novesta.sk. - MÔŽEM TOVAR VYMENIŤ?Nie, možnosť vymeniť tovar zakúpený v našom online obchode neponúkame. Ak chcete inú farbu alebo veľkosť, najjednoduchšie je nám nechcené kúsky vrátiť a následne zadať novú objednávku (s tovarom a veľkosťami, ktoré Vám budú sedieť). Vrátenie tovaru do nášho skladu zvyčajne trvá niekoľko dní. My následne Vašu vrátenú objednávku spracujeme a peniaze Vám vrátime podľa Vami zvoleného spôsobu platby (uvedené vo formulári) do 14 dní od prijatia zásielky.
- PREČO TOVAR NEVYMIEŇATE?Snažíme sa zrýchliť služby pre našich zákazníkov a keďže si želáte mať objednané topánky čo najrýchlejšie doma, tak tovar nevymieňame, výlučne vraciame peniaze za vrátený tovar. Pokiaľ si prajete inú veľkosť alebo farbu, nie je nič jednoduchšie, než si vytvoriť na www.novesta.sk novú objednávku a tovar máte za pár dní u Vás doma.