Všeobecné obchodné podmienky
1. Definícia pojmov
1.1 „Predávajúci“ sa rozumie spoločnosť Topánky E-shop s. r. o., so sídlom Grösslingová 4, 811 09 Bratislava, Slovensko, identifikačné číslo 35 685 913, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, vo vložke č. 10594/B, oddiel Sro,
1.2 „E-shop“ sa rozumie internetový obchod umiestnený na internetovej stránke https://www.novesta.sk,
1.3 „Kupujúci“ sa rozumie fyzická (FO) alebo právnická (PO) osoba, ktorá prostredníctvom E-shopu odoslala Predávajúcemu objednávku, a má prostredníctvom E-shopu záujem nadobudnúť Produkty ponúkané v E-shope do svojho vlastníctva,
1.4 „Spotrebiteľ“ sa rozumie Kupujúci - FO, ktorý v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
1.5 „Zmluva“ – kúpna zmluva uzavretá na diaľku (resp. zmluva o predaji Produktov v internetovom obchode) uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnutá výlučne prostredníctvom prostriedku diaľkovej komunikácie bez ich súčasnej prítomnosti využitím najmä online rozhrania a elektronickej pošty. K uzavretiu Zmluvy dochádza potvrdením objednávky elektronickou formou (e-mailom) zo strany Predávajúceho Kupujúcemu.
1.6 „Produkt“ – tovar, alebo služba, ktoré Predávajúci ponúka na predaj v E-shope,
1.7 Ďalšie pojmy použité v týchto podmienkach, ak sa týkajú Spotrebiteľa, sa budú vykladať spôsobom a s významom, ktorý vyplýva zo zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej tiež len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), ak nie je v týchto VOP výslovne uvedené inak,
1.8 Tieto VOP sa vzťahujú na Kupujúcich – Spotrebiteľov, resp. osoby, ktorým slovenský právny poriadok priznáva postavenie spotrebiteľa. Na iných zákazníkov ako Spotrebiteľov sa tieto VOP budú vzťahovať primerane, prípadne sa vzťah pri nákupe Produktov od Predávajúceho sa bude spravovať osobitnou dohodou medzi Predávajúcim a takýmto zákazníkom v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.
2. Úvodné ustanovenia
2.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú podmienky predaja Produktov značky NOVESTA na E-shope a sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých zmlúv uzatváraných medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
2.2 Každý Kupujúci je povinný oboznámiť sa s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, a to ešte pred odoslaním objednávky. Zadaním a odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje svoj súhlas s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
2.3 Kontaktné údaje Predávajúceho pre účely uplatnenia práv, vrátane práva zo zodpovednosti za vady Produktov, odstúpenia od zmluvy, uplatnenia reklamácie, žiadosti o nápravu, podania sťažnosti alebo iného podnetu, sú nasledovné:
Predávajúci: Topánky E-shop, s. r. o.
Sídlo: Grösslingová 4, 811 09 Bratislava
Telefónne číslo: +421 233 006 793
E-mailová adresa: eshop@novesta.sk
Adresa pre vrátenie Produktu: EXPANDECO - Topánky E-shop s.r.o., Fraňa Kráľa 16, 966 81 Žarnovica, Slovensko.
3. Objednávka a uzavretie Zmluvy
3.1 Predávajúci ponúka Produkt uvedený v E-shope. Kupujúci si môže ponúkaný Produkt objednať prostredníctvom E-shopu. Predávajúci nie je povinný s Kupujúcim uzatvoriť Zmluvu.
3.2 Kupujúci objednáva Produkt elektronicky – kliknutím na tlačidlo „Do košíka“ a následne riadnym vyplnením elektronického objednávkového formulára, ktorý odošle Predávajúcemu. Kupujúci je povinný pri objednaní Produktu uvádzať pravdivé a úplné údaje.
3.3 Kupujúci vykonáva objednávku Produktov týmito spôsobmi:
a) prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v E-shope,
b) vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3.4 Spotrebiteľ odošle objednávku stlačením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“. Stlačením tohto tlačidla Kupujúci výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu za objednávané Produkty.
3.5 Bezodkladne po zadaní objednávky potvrdí Predávajúci Spotrebiteľovi prijatie objednávky.
3.6 Predávajúci bezprostredne pred odoslaním objednávky informuje Spotrebiteľa výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne, spôsobom primeraným použitému prostriedku diaľkovej komunikácie o (i) hlavných vlastnostiach Produktov v rozsahu primeranom druhu a povahe Produktu, (ii) celkovej predajnej cene Produktov vrátane všetkých daní, ako aj nákladov na dopravu, poštovného a iných nákladov a poplatkov, a skutočnosti, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nejde určiť vopred, (iii) dĺžke trvania Zmluvy, ak ide o zmluvu na dobu určitú, alebo podmienkach vypovedania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na neurčitý čas, alebo o zmluvu, ktorej platnosť sa predlžuje automaticky a (iv) minimálnej dĺžke trvania záväzkov Spotrebiteľa, ak zo zmluvy vyplýva pre Spotrebiteľa takýto záväzok.
3.7 V prípade, ak nie je výslovne uvedené inak, predajom Produktov v E-shope sa uzatvára zmluva na dobu určitú, a to vždy do dodania Produktu Kupujúcemu a zaplatenia dohodnutej ceny. Práva zo zodpovednosti za vady, právo na odstúpenie od zmluvy ako aj práva zo spotrebiteľskej záruky zostávajú platné aj po zániku zmluvy jej splnením.
3.8 Pri predaji Produktu je každá ponuka limitovaná množstvom Produktu, ktorý má Predávajúci k dispozícii. Po potvrdení objednávky je Predávajúci oprávnený oznámiť Kupujúcemu, že Produkt je vypredaný; takéto oznámenie sa považuje za odstúpenie od Zmluvy zo strany Predávajúceho.
4. Platobné podmienky a dodacie podmienky
4.1 Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu cenu uvedenú v E-shope pri konkrétnom Produkte. Cena je uvedená vrátane DPH ako aj iných daní a poplatkov, bez nákladov na dopravu. Konečná cena vrátane nákladov na dopravu bude Kupujúcemu vyobrazená v sumáre objednávky pred odoslaním objednávky a bude uvedená aj v potvrdení o prijatí objednávky.
4.2 Prípadné akciové zľavy platia len pre Produkt výslovne označený v akciovej ponuke Predávajúceho, a to len do vypredania zásob takéhoto Produktu.
4.3 Kupujúci má možnosť zvoliť si jeden z nasledovných spôsobov platenia ceny Produktov:
a) dobierka – Kupujúci zaplatí cenu pri prevzatí Produktu prepravcovi, cena dobierky je 1,5 EUR,
b) prevodom na účet Predávajúceho,
c) Paypal,
d) online platobnou kartou,
e) SporoPay,
f) ePlatby VÚB,
g) TatraPay,
h) Poštová banka,
i) Viamo.
4.4 Predávajúci si splní svoju povinnosť dodať Kupujúcemu Produkt tým, že ho odošle prostredníctvom Predávajúcim vybraného prepravcu na miesto dodania uvedené v objednávke Kupujúceho.
4.5 Predávajúci dodá Kupujúcemu objednaný Produkt v lehote závislej od dostupnosti Produktu a prevádzkových možností Predávajúceho, pričom obvyklá lehota dodania je do 30 (tridsať) pracovných dní. Kupujúci berie na vedomie, že táto lehota je len orientačná a nezáväzná.
4.6 Predávajúci dodáva Produkty na území Slovenska. Pre dodávku Produktov do zahraničia na dobierku dohodne Predávajúci s Kupujúcim osobitné dodacie podmienky.
4.7 V prípade objednávky Produktu za súhrnnú cenu aspoň 100 EUR vrátane DPH Kupujúci nehradí náklady na dodávku Produktu na výdajné miesta Packeta v rámci územia Slovenskej republiky. Tým nie je dotknutá povinnosť Kupujúceho platiť cenu dobierky. Kupujúci si môže vybrať aj inú možnosť doručenia Produktu, podľa ponuky uvedenej pri vyplňovaní objednávky na E-shope. V takom prípade bude výsledná cena Produktu navýšená o náklady spojené s doručením Produktu Kupujúcemu, vo výške podľa zvolenej možnosti doručenia.
4.8 Kupujúci je povinný prevziať Produkt v mieste uvedenom v objednávke. Pri prevzatí Produktu je Kupujúci povinný dôkladne skontrolovať Produkt aj jeho obal a potvrdiť svojim podpisom prevzatie Produktu. Ak Kupujúci zistí, že obal Produktu je mechanicky poškodený, je povinný oznámiť to prepravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav Produktu. V prípade zistenia poškodenia Produktu pri jeho prevzatí, je Kupujúci povinný vyhotoviť s prepravcom záznam o poškodení Produktu.
4.9 Predajná cena nie je určovaná na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania, a to ani pre konkrétneho Spotrebiteľa, ani pre skupinu Spotrebiteľov.
5. Záruka, Zodpovednosť za vady a Reklamácie
5.1 Predávajúci zodpovedá za vady Produktu, ktoré má Produkt v čase jeho dodania a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania Kupujúcemu. Predávajúci podľa svojho uváženia primárne odstráni nahlásenú vadu opravou alebo výmenou vadného Produktu.
5.2 Predávajúci poskytuje spotrebiteľskú záruku v zmysle § 626 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník na životnosť Produktov v rozsahu 2 rokov od prevzatia Produktov Spotrebiteľom.
5.3 Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámenia nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.
5.4 Spotrebiteľ je povinný uplatniť požadovaný spôsob vybavenia reklamácie najneskôr pri predložení Reklamačného formuláru, ktorého vzor je dostupný na stránke E-shopu v sekcii Reklamácie (Reklamačný poriadok).
5.5 Ďalšie informácie o postupoch vybavovania reklamácií Produktu, vrátane informácií o nárokoch Kupujúceho upravuje Reklamačný poriadok Predávajúceho dostupný na webovej stránke E-shopu v sekcii Reklamácie (Reklamačný poriadok).
6. Právo odstúpiť od Zmluvy
6.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy, aj bez uvedenia dôvodu, v lehote 14 dní od prevzatia Produktu. Lehota 14 dní sa počíta odo dňa:
(i) prevzatia všetkých častí objednaného Produktu Spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou s výnimkou dopravcu,
(ii) prevzatia posledného kusu alebo dielu Produktu, ktorý bol dodaný ako posledný v prípade, ak sa Produkt dodáva oddelene a pozostáva z viacerých kusov, alebo dielov, prípadne, ak bol Spotrebiteľom objednaný v jednej objednávke.
6.2 Právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu sa nevzťahuje na situáciu, keď predmetom Zmluvy je niektorá z foriem dodávky, alebo nastane niektorá z okolností uvedená v § 19 ods. 1) písm. a) až m) zákona o ochrane spotrebiteľa, napr. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru.
6.3 Pre účely určenia lehoty na odstúpenie od Zmluvy, Predávajúci nepredáva svoje Produkty na E-shope prostredníctvom nevyžiadaných návštev alebo v súvislosti s nimi, ani prostredníctvom predajných akcií alebo v súvislosti s nimi.
6.4 Právo odstúpiť od Zmluvy môže Spotrebiteľ uplatniť u Predávajúceho nasledovnými spôsobmi:
(i) odporúčanou a najrýchlejšou možnosťou, ako od Zmluvy, alebo jej časti odstúpiť, je prostredníctvom vyplnenia a odoslania formulára pre vrátenie zakúpených Produktov, alebo ktoréhokoľvek z nich, na webovej stránke E-shopu prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu;
(ii) vyplnením a odoslaním formulára pre vrátenie zakúpených Produktov, alebo ktoréhokoľvek z nich, prostredníctvom E-shopu aj bez zákazníckeho účtu;
(iii)vypísaním a korešpondenčne zaslaním vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov v zmysle prílohy č. 1 k týmto VOP. Vyhlásenie o odstúpení od Zmluvy zašle Spotrebiteľ na adresu uvedenú v bode 2.3. VOP alebo doručí prostredníctvom elektronickej pošty v zmysle bodu 2.3 VOP. Takto vykonané odstúpenie od Zmluvy je však časovo náročnejšie na odbavenie, keďže v tomto prípade neexistuje priame napojenie na informačné systémy Predávajúceho.
6.5 Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
6.6 Ak Spotrebiteľ využije právo na odstúpenie od Zmluvy, Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou. Na vrátenie platieb využije Predávajúci rovnaký spôsob, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
6.7 Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je Produkt doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Produktu späť Predávajúcemu.
6.8 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Produktu, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčností Produktu.
6.9 Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
6.10 Pri odstúpení od zmluvy zo strany Spotrebiteľa, Spotrebiteľ znáša len náklady na vrátenie Produktov Predávajúcemu, alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Produktov, ibaže Predávajúci písomne vyhlási, že bude znášať tieto náklady sám.
6.11 V prípade ak je predmetom Zmluvy uzavretej na diaľku poskytovanie služieb a Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy, je Spotrebiteľ povinný uhradiť Predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v Zmluve.
6.12 Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy nevzniknú okrem povinností podľa bodov 6.6, 6.8, 6.10 a 6.11 tohto článku žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
6.13 Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi alebo Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ alebo Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ alebo Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim.
7. Riešenie sporov
7.1 Spotrebiteľ má právo:
a) obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva,
b)podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, ak Predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúceho odseku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
7.2 Orgánom dozoru a jedným zo subjektov alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27. Spotrebiteľ môže podať návrh na riešenie sporov s využitím online platformy, ktorá je dostupná na nasledujúcom webovom sídle: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
8. Záverečné ustanovenia
8.1 Tieto obchodné podmienky sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
8.2 V prípade, ak sa ustanovenia týchto VOP budú líšiť od kogentných ustanovení zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, platiť budú kogentné ustanovenia zákona. Predávajúci vykoná úpravu VOP na zosúladenie ich stavu s platným právnym poriadkom bez zbytočného odkladu po tom, ako takýto rozpor zistí.
8.3 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa: 1. 6. 2025.
Príloha č. 1 – Vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ
NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV
Topánky E-shop, s. r. o., Grösslingová 4, 811 09 Bratislava – mestská časť Staré mesto
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
Komu: EXPANDECO – NOVESTA, prevádzka: Fraňa Kráľa 16, 966 81 Žarnovica, Slovenská republika email: eshop@novesta.sk
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ..............
Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
Dátum ..............
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
............................................
* Nehodiace sa prečiarknite.